reklama

Traja mušketieri - 1. predpremiéra (dojmy)

V týchto dňoch sa na Novej scéne začína hrať muzikál, v ktorom hrá hlavnú úlohu Peter Cmorik a v médiách sa o tom nedajú prehliadnuť rôzne články a príspevky. Kedže som bol sám veľmi zvedavý na výsledok, vďaka patrí kamoške, ktorá si nenechala újsť prvú predpremiéru 23. januára a preto, s povolením, prinášam jej dojmy. :)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
Obrázok blogu

Videla som hrať D´Artagnana

Podujala som sa na neľahkú úlohu priblížiť vám priebeh a dojmy z večera, kedy sa hrala predpremiéra muzikálu Traja mušketieri. Dúfam, že mi odpustíte nedostatok slov, pretože som sa z toho všetkého ešte stále úplne nespamätala a stále vo mne doznievajú dojmy a v ušiach mi znejú piesne...

Tak na začiatok, ako vyzeral Cmoro ako D´Artagnan? Ja by som povedala, že skvele a veľmi príťažlivo, trochu mu však v týchto alternáciách uberalo, keď sa postavil v niektorých scénach vedľa Athosa alebo kardinála, ktorí boli o celú hlavu vyšší. Na druhej strane kamarátka, ktorá tam bola so mnou, tvrdí, že na ňu pôsobil veľmi chlapčensky. Copík, ktorý sme vídali v ukážkach v TV a v časopisoch mu nakoniec nedali, ale vlasy mu už dosť podrástli, takže to vyzeralo dobre a prirodzene.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A ako spieval? V jednej z prvých scén spieva zaľúbený D´Artagnan svojej Constance premietanej na plátno pieseň Jediná. Je to jedna z najkrajších piesní muzikálu a skutočnosť, že je to zároveň prvá pieseň, v ktorej sa Cmoro predvedie spôsobí, že zostanete prikovaní k sedačke, na tele vám nabehnú zimomriavky a nezmôžete sa na slovo. Teda... ja som sa aj zmohla... chuderku kamarátku som stále vyrušovala komentármi typu "to je nádhera", "geniálne", "nádherný hlas", "ako to len prekrásne spieva", "ja z neho nemôžem" a pod. Pieseň bola zaspievaná prenádherne. Aj keď som miestami mala pocit, že Cmoro pri spievaní nemyslí na Constance, ale ktovie na čo iné... ale možno sa mi to iba zdalo. V tejto piesni D´artagnan spomína aj na to, že chce byť mušketierom a pri tom pobozká svoj kord. A Cmoro ten svoj kord pobozkal veeeľmi nežne :) No a na konci tejto piesne Constance premietaná na plátno vyhodí do vzduchu kyticu a v tom momente majú zo zákulisia hodiť D´artagnanovi kyticu k nohám, aby to vyzeralo, že mu ju hodila Constance. Avšak prehodili ju trochu nešikovne a dopadla mu za chrbát. :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Postupne D´Artagnana na súboj vyzvali všetci traja mušketieri a my sme napäto očakávali, ako Cmorovi pôjde šermovanie, o ktorom sa v médiách toľko rozprávalo. Ale musím povedať, že ma pozitívne prekvapil. Išlo mu to. Nikto ho nenapichol a on tiež trafil len tých, ktorých mal trafiť podľa scenára. :) Dokonca aj výskok na trám a kopnutie do súpera mu vyšlo tak ako malo. Šermiarskych scén je v predstavení vcelku dosť, takže D´Artagnan podáva po väčšinu času okrem speváckych a hereckých aj športové výkony, napr. keď na scénu zošplhá po lane. Okrem toho Cmoro každú chvíľu podľa scenára do niekoho strčí a odsotí ho, takže som sa smiala, že strkanie do ľudí má nacvičené.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A prišla Zpívá Gloria - duet D´Artagnana s Constance a ich prvé ľúbostné scény. Tie teda Cmorovi išli – nečudo, veď na rozdiel od šermu toto mohol trénovať aj doma. :) Skladba Zpívá Glória je nádherná a musím uznať, že bola odspievaná naozaj kúzelne aj napriek tomu, že na Constance som si chvíľu zvykala. Zuzka Norisová, ktorá ju hrala v ČR bola totiž podľa mňa v tejto role dokonalá a jej hlas je prekrásne zvonivý, ale musím uznať, že aj tejto slečne to šlo. Constance zahrala krehkú a zároveň silnú dievčinu presne tak, ako bolo treba a s D´Artagnanom tvorili na scéne krásny pár. Keď spoločne spievajú "pod kůží tě mám", tak vám naozaj lezú po kožu a vy od nich neodtrhnete oči aj keby ste ako chceli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po tejto piesni nasleduje Láska, ktorú spieva Athos. V Čechách hrali Athosa neskutočne charizmatickí herci a ja som sa priam zamilovala do českého Athosa v podaní Petra Kolářa. Možno aj práve preto som toho slovenského Athosa (napriek jeho bezchybnému výkonu) nedokázala oceniť. Pôsobil staršie a menej príťažlivo ako českí "Athosovia" a mal hrubý chrapčavý hlas, v dôsledku čoho pre mňa jeho spev o láske nevyznieval veľmi presvedčivo. Ale na druhej strane... na rozdiel od českých kolegov, u ktorých podľa mňa D´artagnanov zatienil Athos, u nás mal aspoň väčší priestor vyniknúť Cmoro.

Keď už som pri kritike, tak Milady sa mi zdala na svoju úlohu trochu málo sexy (českej Monike Absolonovej sa je ťažko vyrovnať), ale zas herecky to zvládla perfektne aj tá naša. Aby som však len nekritizovala, veľmi sa mi páčilo, ako svoju úlohu zvládol kardinál Marián Vojtko. Spieval nádherne, mohutným hlasom, vynikol najmä v piesni Touha znát. Pár ľudí prekvapil, keď prišiel na bočný balkón medzi divákov a odtiaľ žehnal smerom na pódium. Diváci sediaci na tom balkóne sa na tom celkom dobre bavili. Páčila sa mi aj Sisa Sklovská (jej duet s Constance - Láska v závějích stojí rozhodne za pozornosť), Igor Čálik, ktorý má v predstavení veľmi vtipné pasáže a aj tanečníci podali skvelý a veľmi presvedčivý výkon - choreografovi patrí poklona.

Útek z kráľovninho šatníka v ženských šatách si Cmoro zjavne vychutnal a mal priestor sa trochu vyblázniť. Šaty fialovej farby mu síce vďaka rozopnutému chrbátu padali z pliec, ale hral to skvele. Vejárom mával o dušu - no nasmiali sme sa na ňom. :) Keď si ich dal potom dole a zostal stáť "hore bez", mala som pocit, že sa nevie dočkať, kedy si konečne na seba natiahne košeľu.

V jednej chvíli, už ani neviem kedy presne, Peťo pobozkal jednu z dám na javisku až tak, že to „cmuklo“ celou sálou. :)

V druhej polovici predstavenia sa nám s kamarátkou stalo, že sme mali od zadržovaného smiechu slzy v očiach. Nie kvôli tomu, čo sa dialo na javisku ale šokovali nás slová, ktoré sa ozvali od teenegeriek sediacich za nami. Hralo sa už asi dve hodiny, keď sme za sebou začuli slová "To je Cmorik?"... a o chvíľu „on bol v druhej sérii Superstar“... no málo chýbalo, aby sme vyprskli v hlasný smiech. Je to naozaj možné, že v dnešnej dobe ešte niekto nepočul o Cmorikovi?

Na konci umiera rukou Milady Buckingham a náš D´Artagnan to ďalšou krásnou piesňou oznamuje... už ani neviem komu. Veľmi precítene tiež zaspieval pieseň, keď mu umierala Constance. Pri slovách "lásky tvé se vzdávám" človeku naskakuje husia koža. Peťovi sa pri speve triasol hlas, šepkal, vzlykal a smútil za Constance naozaj presvedčivo. Celkovo (z môjho pohľadu) predstavenie zvládol herecky veľmi dobre, zapadol medzi ostatných skúsenejších kolegov, tváril sa sebaisto a presvedčivo a myslím, že nikto by nepovedal, že je medzi nimi nováčikom.

Pieseň Přátelství na tři krát je pretextovaná All for Love od Bryana Adamsa, ktorú už poznáme v Peťovom prevedení aj zo SHS, takže si viete predstaviť, aká bola dokonalá. Navyše, tentoraz ju nespievali len dvaja ale hneď štyria a tak vyznela ešte strhujúcejšie ako kedysi so Štopom. Ale ja si neviem pomôcť, snažím sa byť objektívna, no nedokážem sa zbaviť dojmu, že ten Peťov nádherný hlas nad všetkými vynikal. Je silný, v jednej chvíli zvonivý, inokedy chrapčavý, ale vždy tak neskutočne podmanivý, že človek je pri ňom ako zhypnotizovaný.

Takže tak... na konci sme hercom dopriali standing ovation... postupne sa prichádzali pokloniť na javisko a mnohí si od publika okrem potlesku vyslúžili aj nadšené pokriky. No čo povedať na záver... dobré bolo, málo bolo, neviem sa dočkať nedele, kedy to všetko zhliadnem znova, s iným Athosom, takže som zvedavá. Muzikál ako celok je nádherný, kostýmy prekrásne, piesne úžasné a D´Artagnan božský. Mňami mňam, tešte sa. ;)

Ukážky

Info o lístkoch na ticketportal.sk

Branislav Velebný

Branislav Velebný

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáKISSKoncertyOstatné kapelyOfftopic

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu